14 Kasım 2011 Pazartesi

‘Ben de bu suçu işliyorum’

AMED -  Barış ve Demokrasi Partisi (BDP), "KCK operasyonları" adı altında devam eden tutuklamalara "Kendimi ihbar ediyorum. Ben de bu suçu işledim, işliyorum" kampanyası başlatıyor. İlk ihbarı ise Eş Genel Başkanlar Selahattin Demirtaş ve Gültan Kışanak yapacak.

BDP, "KCK operasyonları" adı altında, parti yönetici ve üyeleri, belediye başkanları, akademisyenler ve partiye sempati duyanların gözaltına alınarak tutuklanması ve Siyaset Akademilerinin illegal gösterilmesine karşı harekete geçti. Üyelik ve "kendini ihbar etme" adı altında 2 ayrı kampanya başlatan BDP ayrıca Siyaset Akademilerini de daha işlevli hale getirmek için çalışma başlattı. Daha önce Ankara'da yapılan Merkez Yürütme Kurulu (MYK) toplantısında gündeme getirilen ve Diyarbakır'da yapılacak il başkanları, belediye başkanları ve PM toplantısında karara bağlanması planlanan eylem takvimine ilişkin bilgili Eş Genel Başkan Selahattin Demirtaş, PM toplantısında verdi.

İLK İHBARI EŞ BAŞKANLAR YAPACAK

Diyarbakır Sümerpark'ta başlayan PM toplantısında konuşan Demirtaş, önümüzdeki günlerde starttı verilecek olan ve 1 Mart'ta kadar devam edecek olan "Ez li virim (Buradayım)" adlı BDP'ye üyelik kampanyası ile 1 milyon kişiyi hedeflediklerini söyledi. Demirtaş, siyasi operasyonlara karşı da "Kendimi ihbar ediyorum. Ben de bu suçu işledim, işliyorum" adı altında savcılıklara toplu halde dilekçeler vereceklerini belirterek, ilk dilekçeleri de Eş Başkanlar olarak kendilerinin vereceğini söyledi.

ERDOĞAN’I SİYASET AKEDEMİLERİNE KATILMAYA ÇAĞIRDI

BDP Siyaset Akademileri'nde eğitimlerin daha güçlü şekilde devam edeceği ve isteyen herkesin gelip ders almak yada ders verebileceğini ifade eden Demirtaş, isteyen basın mensuplarının da canlı olarak yayın yapabileceğini kaydetti. Başbakan Erdoğan ve MİT müsteşarını da davet eden Demirtaş, "Buyursunlar belki kendileri de faydalanır. Türkiye'nin gerçek sorunları nedir, nasıl çözülür bu akademilerde öğrenebilirler" dedi.

DİYARBAKIR VE İSTANBUL’DA BÜYÜK MİTİNGLER YAPILACAK

Demirtaş, 19 Kasım'da Diyarbakır'da, 20 Kasım'da da İstanbul'da "İrademe dokunma" adıyla büyük mitinglerin gerçekleştirileceğini hatırlattı.

Basına kapalı devam eden toplantının akşam saatlerinde sona ermesi bekleniliyor. Kampanyaların tarihi ise, PM ve ardından yapılacak olan MYK toplantısında belli olacak.

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder